Besök på Figy

Idag åkte jag och kollegan på nätverksträff med Kronobergs gymnasiebibliotek till Finnvedens gymnasium i Värnamo. 
 
Jag har inte varit på Figy innan, så det var intressant att se. Biblioteket såg ganska litet ut vid en första anblick, men sedan bredde det ut sig och hade en massa små praktiska rum, till exempel ett litet kök och två toaletter. 
 
Dessutom fanns det en massa sittplatser, och det behövs. 
 
Vi gick och lunchade på fina Madame på kulturhuset Gummifabriken. 
 
Jag åt en väldigt god svamppasta och var mycket nöjd med en givande dag!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Trevligt att nätverka! Maten såg god ut, men jag saknade efterrätten och kakorna? ;-)

Ha en fin Valborg!

Svar: Hehe... Jag tog ett te som hette trånande passionsfrukt och en liten kaka till, inte värda att fota.
Ylva

2019-04-30 @ 09:54:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilken givande dag! Svamp med pasta brukar vara ett säkert alternativ. Jag saknade också kakan men läser att du inte blev lottlös ;-)

Glada vappen!

Svar: Jag var lite orolig när de inte talade om vilken svamp, för jag gillar inte Karl-Johan men det brukar de tala om. Det här var någon blandsvamp, bl a kantarell.
Ylva

2019-04-30 @ 17:11:06
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0