Churros

Vi har tivoli här denna helg. 
 
Det är mycket man inte behöver göra. 
 
Men det här ser lovande ut. 
 
Det är en churrosfabrik. När jag sa till maken att jag skulle äta churros till frukost idag sa han: "Jaha, det var ju nyttigt!" Tråkig sak att säga, jag äter nästan aldrig något för att det är nyttigt. Trevligare med den gamla kollegan jag stötte på på Erikshjälpen och talade om vart jag var på väg: "Du har alltid något spännande på gång i matväg!". 
 
Tjejerna i fabriken var lite för otrevliga och pratade lite för dålig svenska och några av churrosarna var friterade för länge och var torra, men annars är det ju fantastiskt med churros med socker, mjukglass och kolasås! Och kladdigt, jag satte mig på en bänk i skymundan så att ingen skulle behöva se mig. 

Kommentarer
Postat av: Ami

Ett par tuggor kan jag ta på en churros, de är väldigt goda men alldeles för feta. Men så trist att personalen nästan var otrevliga :(

Svar: Jag tyckte inte att jag fick så många för 60 kronor, men visst är de feta...
Ylva

2019-04-14 @ 10:10:30
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Här finns det mycket churros överallt, men jag avstår.

Haha! Visst är det skönt att vara vuxen och själv få bestämma vad man vill ha till frukost, lunch och middag. Det har hänt att jag exempelvis har ätit ostkrokar till lunch och popcorn till middag. Men inte samma dag, nån måtta får det allt vara! :-D

Svar: Trevligt att vi har importerat churros från Spanien! Haha, ostkrokar och popcorn kan jag också äta som en hel måltid.
Ylva

2019-04-14 @ 11:24:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Trist med otrevlig personal. Churros är dock inget för mig.

Svar: Om man pratar dålig svenska är det ännu viktigare att man är trevlig. Jag tror att de pratade ryska med varandra och det är okej, men de ska inte bli irriterade på kunderna när de inte fattar vad man säger...
Ylva

2019-04-14 @ 13:20:51
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0