En glad påsk

Vi har haft en härlig påsk här! Mamma och pappa kom hit i fredags och i lördags var vi hos våra danska vänner och stuggrannar på påskefrokost. 
 
Det var fantastiskt att kunna sitta ute och äta. Jag var där från 13.30 till 20.30 ungefär, de har rejäla frukostar, danskarna! 
 
Igår åkte jag med mamma och pappa till Broaskogs café utanför Moheda. Mamma är väldigt allergisk mot björk och fick ett par skyddsglasögon av maken. De har lite besynnerliga öppettider, men det var i alla fall premiärhelg för i år. Jag hade aldrig varit där, men fått tips av en lärare och haft det som projekt länge, så det var kul att komma iväg. 
 
Idag fick vi med oss maken på en utflykt. Först åkte vi till ett naturreservat som heter Ramsåshuvud. Tyvärr har vildsvinen ätit upp alla blåsippor i Blåsippebacken, men det fanns mycket vitsippor. 
 
Sedan åkte vi till ett annat naturreservat som heter Höö och såg ännu fler vitsippor. 
 
Igår började vårt körsbärsträd blomma och idag hade det slagit ut helt. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Det är vad jag kallar för FRUKOST det! :-D

Haha! Jag fick läsa den där skylten flera gånger för att fatta hur det egentligen var öppet :-)

Vilka underbara vårbilder och finväder och finbesök på det - en påsk kan väl inte BLI bättre va? :-)

Svar: Visst var det väldigt mycket bokstäver för att få fram 11-17! :-) Ja, för mig var påsken perfekt. Mamma och pappa tyckte också att det var fint, men det var synd om mamma i denna pollentid.
Ylva

2019-04-23 @ 10:17:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0