Festivalhelg i Köpenhamn

Jag har festivalat ordentligt i Köpenhamn i helgen! Några planerade och några överraskningar. 
 
Street food festival med ca 30 matvagnar i Hans Tavsens park. 
 
48 timer kulturfestival på Nörrebro med karnevalståg. 
 
Fredagsrock med Den gale pose och Topgunn på Tivoli. Ingen festival, men ett kul kvällsnöje. 
 
Gospelfestival på Tivoli. 
 
"Bornholm i Köbenhavn" på Rådhuspladsen. 
 
Sakurafestival i Langelinie park, som var den stora anledningen att jag åkte till Köpenhamn denna helg. Det blev en besvikelse, för körsbärsträden har blommat över! Men jag fick se alla Köpenhamns asiater och köpte en japansk lichiläsk med kunstige stoffer (inte så god). 
 
Jag hade fått för mig att detta var en allé med körsbärsträd och att det var här längst ut på Langelinie som festivalen skulle hållas. Det här är någon annan sorts träd som inte heller blommar nu. Ja, ja, jag har haft en fin helg i alla fall och det är ju svårt att tajma in körsbärsblommen när de sätter datum till festivalen.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

En festlig festivalhelg! :-) Lite synd på körsbärsträdens dåliga tajming bara. Dom får säga till dom på skarpen till nästa år!

Svar: Det verkar vara samma helg varje år. Förra året var det fantastiskt på kyrkogården jag besökte i stället för festivalen. Jag får fråga danska vännerna nästa år när det är dags att göra en körsbärsresa! Fast jag vill gärna veta lite innan i min planering.
Ylva

2019-04-29 @ 10:13:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Där han du med mycket roligt på kort tid !!

Svar: Visst gjorde jag det bra! Enligt Google maps gick jag 9,3 km på lördagen och det är långt för mig.
Ylva

2019-04-29 @ 13:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0