Inbrott och skogsbrand

Nu får det vara nog! 
 
Inatt var det inbrott på skolan och de har brutit upp 40 innerdörrar men ingen ytterdörr, så det verkar som om någon stannat kvar på skolan efter stängning. De har brutit upp dörren till vårt kontor, men inte stulit så mycket. Våra personalskåp var också uppbrutna och de har tagit en burk med mynt för mig. Jag saknar mest burken, en hudkrämsburk från England som det stod Saucy girl på. Tråkigt är att de brutit upp en massa elevskåp och snott datorer. 
 
Idag var det gräsbrand utanför skolan! Troligen någon som fimpat. Det är varmt, torrt och blåser. 
 
Sedan blev det åtminstone trevligt för jag var på afternoon tea på Sagomuseet, med personalklubben. Tine Winther berättade om museet och några sägner. Jag har inte hört henne förut, hon var bra. 
 
Inte ens jag kan motivera en afternoon tea efter denna gräddiga påsk, men jag hade bokat in mig för länge sedan. Som tur var så fick vi varsin portion så att jag inte behövde spåra ur på buffé... Det var lite för veganskt (helt) för mig, men mysigt!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så irriterande och totalt meningslöst :-( Jag förstår inte varför folk inte kan skilja på mitt och ditt. Dessutom brukar det bli en kostsam historia och ställer till det. Vi hade inbrott för ett tag sedan och då hade de tagit sig in via ett minimalt fönster innan kvällslarmet var igång. Hoppas att branden var lättsläckt i alla fall. Tur det tillkom lite trevligheter för annars hade man kunnat bli sur för mindre.

Svar: Jättetrist och onödigt! Ja, de räknar med att det kostar mer att återställa än värdet av det stulna. Vi hade inbrott för inte så länge sedan och då var det någon som hade fått tag i en nyckel, vilket var extra dumt eftersom vi ganska nyligen bytt alla lås på skolan! Vet inte om de fick tag i den som gjorde det men vi hade en misstänkt elev...
Ylva

2019-04-24 @ 20:50:28
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men FY vad dumt med både inbrott och gräsbränder. Trist att du blev av med din burk...

Trevligt med afternoon tea och tur för alla att det var ransonering på godsakerna såhär efter påsk ;-)

Svar: Nu får jag leta efter en ny passande burk/börs för mina mynt. Det är ju kul! Jag tycker inte att det blir så gott om man bakar utan ägg, mjölk, smör och grädde...
Ylva

2019-04-25 @ 10:05:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunillan

Men usch vad trist med inbrott och bränder :(

Tur det kom lite roligheter efteråt

Svar: Jag kom lindrigt undan. Tråkigt för eleverna som fick sina skåp uppbrutna! :-(
Ylva

2019-04-25 @ 11:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0