Gammeltackan är död

Idag dog vår gammeltacka, som blev femton år. 
 
Hon var ovanligt gullig som lamm med öronen rätt ut.
 
Sedan blev hon anskrämlig, med hängöron och solexem, men fortfarande gullig såklart. Här fick hon vara med mig i Hemmets journal! 
 
På slutet har hon mest legat och vilat och vi har sagt att vi skulle avliva henne före vintern eftersom hon var så knotig och stel, så det var lika bra att hon dog av sig själv. Men tomt kommer det att bli och hon var den som alltid ville bli kliad bakom öronen. 
 
Nu får vi se vem som blir den nya ledartackan och jag hoppas på den bruna som är den enda kvar som jag får klappa. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så tråkigt att höra men nu slapp ni ta det svåra beslutet i alla fall.

Svar: Ja, det kändes synd att avliva henne också när hon har blivit piggare och traskat omkring. Svårt att veta när det är dags.
Ylva

2019-08-22 @ 21:04:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Det är alltid sorgligt när man mister ett djur. Men ändå skönt att ni slapp avliva henne och hon fick ett långt och härligt liv hos er.

Svar: Hon var den sista av lammen som levt hela sitt liv på gården. Nu börjar en ny tid med får som det inte är lika mycket ordning på, men vi får locka dem med äpplen och bröd.
Ylva

2019-08-23 @ 11:07:08
Postat av: Ama de casa

Men vad sorgligt. Fast hon blev ju ändå väldigt gammal och hade ett långt och fint liv.

Haha! Sådär såg också min ganglion ut och jag gick mest hela dagarna med handen i vinkel för att visa upp den. Alla var glada när jag till slut fick den bortopererad :-D

Svar: Vi har slagit ihjäl och ätit upp så många djur så jag trodde inte att jag skulle bli så ledsen, men hon var en gammal vän!
Haha, visst är det fascinerande med ganglion (ganglier?) som man kan vinkla upp i ansiktet på folk!
Ylva

2019-08-23 @ 14:06:26
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0