Hotell i Lissabon

Tidsinställt inlägg pga Ljungbydagarna.
 
Här bodde vi i Lissabon, på Hotel Real Palácio. Det är femstjärnigt, men kanske inte så fantastiskt. Vi betalade 1400 per person för tre nätter och det kändes billigt när det låg centralt nära en park som heter Eduardo VII park. 
 
Vi var sex stycken uppdelade på två rum, så jag blev förvånad när jag fick ett eget litet rum!  Det var rätt skönt med mycket utrymme, men jag tycker inte att det är okej att ha en bäddsoffa som säng när man bokat in sex vuxna. 
 
Jag hade en egen liten balkong också och eftersom det var varmt lät jag dörren stå öppen dygnet runt. 
 
Jag tyckte om utsikten från balkongen. 
 
De andra två i "mitt" rum hade en jättestor balkong! 
 
Där var det utsikt mot de här färgglada husen, observera de lustiga rören på det gröna huset. 
 
Det var oändliga korridorer och jag och en av väninnorna gick vilse och hittade inte hissen... En annan gång hittade jag inte till frukosten utan att fråga, det var så många våningar som såg likadana ut!
 
Jag försvann till och med i Älmhult på vägen hem, också i samband med en hiss, och är själv förvånad över att det är möjligt! Jag gick över järnvägen åt fel håll, de hade parkerat på andra sidan, men det visste inte jag för jag var faktiskt inte med då. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ett trevligt och prisvärt hotell med tanke på läget. Centrala hotell i storstäder brukar kosta mycket...
Fast jag tyckte nog inte riktigt att det såg femstjärnigt ut. Lite målarfärg där på balkongen hade inte skadat och sen bäddsoffan. Förväntar mig mer av ett femstjärnigt. Fast å andra sidan har jag knappt bott på nåt sånt, så egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig :-)

Självklart var det inte ditt fel - det var ju dom andra som tappade bort dig! :-D

Svar: Jag har väl knappt heller bott femstjärnigt förut, men tänker mig superlyx och det var det inte. Vi skulle ju mest sova där och då är sängarna det viktigaste. De tappade bort mig hela tiden... ;-)
Ylva

2019-08-14 @ 18:22:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Prismässigt kändes det väl helt okej men att hamna i en bäddsoffa var det däremot inte! Jag hade förmodligen klagat...

Svar: Jag sov ändå rätt bra så jag orkade inte klaga. Min kompis som bodde i det andra trerummet fick också en bäddsoffa först men bytte till en säng som stod i det andra rummet.
Ylva

2019-08-14 @ 18:23:29
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Läget är ju oftast det viktigaste när man är ute och reser, men det borde väl ända ingå en riktig säng om det är 5* :)

Svar: Läget är väldigt viktigt, särskilt när man vill promenera så mycket som möjligt!
Ylva

2019-08-15 @ 09:08:39
Postat av: Lena i Wales

Vilse igen? Oj, oj, du får mig att sitta här och småle och det är bra.
Ha det trevligt på Ljungbydagarna! Där kommer du nog inte bort dej!

Svar: Hehe, ja, jag brukar ju försvinna... Ljungbydagarna ska jag nog reda ut och till och med guida en vän som kommer hit från Göteborg.
Ylva

2019-08-15 @ 10:19:04
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Skönt att bo mitt i stan när man är på semester. Och bäddsoffa kan funka om den bara är bekväm :)

Svar: För mig var bäddsoffan okej men min kompis kunde knappt sova alls i sin. Som tur var fanns det en annan soffa/säng i rummet hon kunde byta till.
Ylva

2019-08-15 @ 10:36:27
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0