Hus vid vatten

Jag tycker att det är fint när hus ligger nära vatten. 
 
Det är kul att åka båt och titta på husen vid sjön, men det här fattar vi inte alls. Högre upp på ön ligger ett fint gammalt hus och så har de byggt något som ser ut som en militärbarack... Jag förstår att tanken är att det ska smälta in i omgivningen, men det gör det inte. 
 
Här har de sprängt bort ett berg och byggt ett stort schabrak!
 
Vi glider närmare och kikar. Jag tycker att det är fint trots sin vräkighet och tror att det är tjusigt inuti. 
 
Vi har tur som kan bli inbjudna hit. 
 
De där bilderna var från Bolmen där vi brukar lägga i båtarna. 
 
Jag saknar att bo nära sjön, som mamma och pappa gör i Hedemora. Här är Munken (Munkbosjön) och där finns det en brygga där det nästan bara är de som badar. Denna bild är nog från när jag var hemma ett sportlov. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ärligt talat så såg inte den där Munken särskilt badbar ut, men vackert är det :-)

Svar: Vinterbad ger jag mig inte på, men jag har haft fantastiska bad där i såväl regn som mörker. En gång när jag och maken skulle gå och bada var det oväder på gång och vi mötte en liten kille som sa på härligt dalmål "Ska ni bada? Ni kommer å drunkna! Det duundrar och muullrar!" :-)
Ylva

2019-08-27 @ 21:38:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Jag skulle gärna bo med direkt havsutsikt som vår ena dotter gör men det kostar på tok för mycket här.

Svar: Det var för trist att bygget ni köade till blev avblåst! Utsikt över vatten är det finaste!
Ylva

2019-08-28 @ 06:08:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Hade sjöutsikt när jag bodde i Sverige,men lite svårt att få ett hus med sjöutsikt i Wales, eftersom vi inte har några sjöar!!!
Saknar sjöar här!
Är dock nöjd med min vackra utsikt över de walesiska kullarna.

Svar: Kullar är också fint! Vår stuga ligger uppe på en kulle, men det är ganska ful utsikt över en torvmosse åt ena hållet.
Ylva

2019-08-28 @ 10:50:30
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0