Nytt läsår

Imorgon börjar skolan igen och det kommer att bli stressigt på jobbet i ett par veckor. 
 
Nytt läsår är lite som nyår, en chans att starta ett nytt liv. Jag är medveten om att jag haft det lite för bra och inte kan fortsätta att äta  och dricka så mycket gott som jag gjort i sommar. Här är jag på en rooftopbar i Lissabon med en god drink som heter Marshmallow! 
 
Idag var jag ute på långpromenad med en kompis som har en underbart fluffig innekatt. Han får vara på balkongen och garagetaket och där satt han och jamade när vi kom hem. Fin rooftopkatt!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilken fin katt! Jag gillar katter :-)

Lycka till med skolstarten :-)

Svar: Det finns ju väldigt olika katter såklart, men jag gillar många katter. Tack, eleverna var snälla idag!
Ylva

2019-08-20 @ 22:50:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Det var en fin katt där på taket. Så då är det vatten och bröd som gäller framöver för din del ;-)

Svar: Det borde det vara, men med min brist på karaktär nöjer jag mig med att låta bli läsk och frityr ett tag.
Ylva

2019-08-21 @ 05:54:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Skönt att du haft en härlig sommar och ha det bra på jobbet!

Svar: Tack det samma! Ni verkar ha haft det fint! Nu ska det bli varmt igen i Sverige så vi hoppas på att komma ut med båten några gånger till.
Ylva

2019-08-21 @ 09:51:34
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Även om det inte börjar ett nytt år, så är det ändå en lite nystart efter semestern varje år. För, under semestern så hinns ju inte tränas på samma vis, även om det tas mycket promenader.

Vin, öl och god mat blir vardag på semestern.. och så ska det vara tycker jag, men det är ändå skönt att göra en lite omstart så här i augusti :)

Nu väntar jag bara på att mitt revben ska bli helt bra, så jag kan träna på riktigt, det mår jag såå bra av :)

Svar: Jag gillar rutiner och behöver verkligen få lite ordning på mitt liv... Det är väldigt lätt hänt när man är ledig att det ska grillas och ätas och drickas allt möjligt gott, kan jag hålla med om. Hoppas att revbenet medger att du kan röra lite på dig, som du vill!
Ylva

2019-08-21 @ 10:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0