Typiskt danskt

Tidsinställt inlägg pga Ljungbydagarna. 
 
Jag tycker att de har så fina hus i Danmark med olikfärgat tegel! Det här till exempel fotade jag utan att veta att min danske väns son bor i en av lägenheterna! 
 
I Köpenhamn cyklar de mycket och snabbt och fast jag vet om det har jag svårt att vänja mig vid att man måste se sig för när man kliver av bussar för att det kan komma cyklar innanför. Här plingar de aggressivt när det står människor och väntar på bussen eller råkar ställa väskor på cykelvägen, som man ju gör om man ska lasta in.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ja, det gäller att se upp för cyklarna i Köpenhamn. Samma sak gäller i Lund för där cyklar alla.

Svar: Ja, jag blev chockad i Lund också när det kom cyklister från alla håll!
Ylva

2019-08-15 @ 21:02:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

I Wien var cyklisterna också helt rabiata. Satte man tassen innanför deras cykelrevir så var dom inte glada. För ens egen säkerhet gällde det verkligen att gå på rätt ställe...

Hoppas du har det bra där på Ljungbydagarna :-)

Svar: Jag ser mig själv mer som cyklist än bilist, men är inte van vid hastigheten i storstäder... En gång cyklade jag bakom en kompis som cyklade jättesnabbt genom vår lilla stad och jag var livrädd för att köra på någon!
Tack, jag har det bra (äter gott) på Ljungbydagarna! :-)
Ylva

2019-08-16 @ 11:06:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0