Djur och pizza

Vi hjälpte några vänner att slakta deras tuppar, eftersom vi har fått rutin på det och har en tuppkarusell = en fjäderplockare. Sedan bakade vi pizza i vår vedugn. 
 
Åke följde med, en både busig och snäll springer spaniel. Han hoppade upp och lade sig i mitt knä, så otroligt gosig och söt! 
 
Våra höns är passiva på vintern och sitter/står mest på en pinne. 
 
Man måste elda i flera timmar innan ugnen blir varm och vi bakar bara pizza på vintern eftersom huset blir för varmt annars. 
 
Det är svårt att göra runda pizzor, men de blir goda och det är kul att alla kan lägga på vad de vill ha. 
 
Jag glömde igår. Ur dagboken 891201: Det vurte lite pinsamt när vi skulle kuta ett varv runt skolan på biologin för då satt halva Henriks klass -även Henrik, sa Marit, fast det såg inte jag -och glodde.
 
Ur dagboken 891202: Emma hade telefonväckning av mig (säger man så?) kl.elva och kom hit tio över, stack ut igen och kom tillbaka halvtolv. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så bra att ni kunde vara behjälpliga.
Festligt att göra egen pizza i vedeldad ugn. Helt i min smak :D

Svar: Det var särskilt trevligt att vi bjöd en man som är kock och hade med sig fina ingredienser. :-)
Ylva

2019-12-02 @ 19:31:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vad fint han satt, Åke. Var han möjligen sugen på pizza? ;-)
Dom såg supersmarriga ut, så jag förstår Åke ifall det var så :-)

Se där! Det hände nåt den första december också. Var Henke möjligen han du gråtit en skvätt över tidigare?

Emma verkar vara en riktigt snabb tjej :-D

Svar: Ja, han var sugen på allt möjligt! Matte fick honom att sitta stilla en stund för fotografering, annars kutade han mest runt.
Ja, jag var ledsen över Henrik (Henke var han aldrig för mig). Emma var snabb och cyklade omkring och spanade på någon som bodde nära mig. :-)
Ylva

2019-12-02 @ 20:38:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

wow pizzorna såg smarriga ut, dom behöver ju inte vara runda :)

Svar: Precis, formen spelar ingen roll! De blir väldigt goda faktiskt!
Ylva

2019-12-03 @ 09:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0