Julbord

Igår var jag först på julbord på skolan där matsalspersonalen hade gjort en jättefin buffé. 
 
På kvällen gick vi på julfest på Sysmec, makens företag. Ja, han hade fårslips och kapsejsade renhorn. 
 
Där fick vi också ett fantastiskt julbord, från Ljungby Arena. Jag läste ett råd från en matguru; "det är inte så viktigt vad man äter mellan jul och nyår som mellan nyår och jul". Så nu är det bara att äta som ett svin resten av året! 
 
Jag kunde inte längre motstå den här granen som jag började titta på på Dollarstore förra året och maken har fått en löjligt exklusiv fruktskål av märket Bugatti från jobbet, så det blev visst lite ny inredning här trots att vi försöker låta bli att skaffa nytt. 
 
Ur dagboken 891221: Avslutning i aulan och sen hemklassrummen. Jag är nöjd med mitt betyg förutom matten. Fick fyra i barnkunskap och bild. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Snyggt!

Svar: Tack! Jag är så glad över min gran! :-)
Ylva

2019-12-21 @ 17:21:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Vilken god mat!
God Jul 🌲🎅

Svar: Det var väldigt gott och väldigt mycket! God jul!
Ylva

2019-12-21 @ 18:26:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Det såg verkligen inte ut som ett så tokigt julbord, så mysigt och roligt!! :D <3

Svar: Det fanns otroligt mycket olika saker på julbordet och jag var tvungen att ta en av varje av det jag tycker om. :-)
Ylva

2019-12-21 @ 21:22:41
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

Två julbord på samma dag??? Det var allt en himla tur att du hittade dom där visdomsorden från matgurun :-)

Gillar verkligen makens outfit! Fin bild på er :-)
Snygg gran och skål också.

Så bra att du var nöjd över betygen, förutom det där betyget från den ljugande matteläraren då...

Svar: Det är typiskt att årets julbord ska komma på samma dag, men jag redde ut det. :-) Tack, visst är han söt i renhorn. Kul att jag fick fyra i barnkunskap, jag vet fortfarande inte hur man hanterar barn...
Ylva

2019-12-22 @ 10:53:22
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0