Julfest på Sagomuséet

Ikväll var det julfest på Sagomuséet. 
 
Det blev lite kaosartat men mysigt med 65 gäster på muséet som har en massa små rum. 
 
Vi fick lyssna på unga berättare som är elever på Kulturskolan. Jag vet inte om det finns någon annanstans, men här har vi muntligt berättande på Kulturskolan, före detta Musikskolan. De var jätteduktiga!
 
Vi fick ett alternativt lussetåg från Teater 16, med bitska och fyndiga texter. Dessutom serverades gröt, skinksmörgås och kaffe samt mer berättande av Sagomuséets berättare. En trevlig kväll!
 
Ur dagboken 891209: Snart ska vi ha TV-kväll. Det är bl.a. big world café med Tracy Chapman, River Detectives m.fl. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Trevligt med Luciatåg! Kul också med en alternativ variant :-)
Vi var ett gäng tjejer som varje år gick Luciatåg på blandade ställen under ledning av vår mellanstadiefröken (även efter att vi fortsatte upp till högstadiet och därmed bytte skola). Vi turades om att vara Lucia och en gång när jag var Lucia parkerade jag så tokigt så halva Luciatåget hamnade inne i en julgran på arbetsförmedlingen. Vi fnissade oss genom hela "föreställningen" och sen blev det inga mer Luciatåg med vår fröken :-D

Det där TV-programmet känner jag inte alls igen...

Svar: Haha! Vi fick ett luciatåg med rektorerna/ledningen för några år sedan och då stack alla ut huvudena ur samma lakan. De körde också fast, mellan ett par pelare i matsalen och fick backa ut på ett komplicerat sätt... :-)
River Detectives, vad är det? Jag får kolla upp dem någon dag, kände inte igen dem nu när jag bildgooglade. Det där var det enda som ändå var någorlunda förståeligt för utomstående den dagen... :-)
Ylva

2019-12-10 @ 09:49:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ser ut att vara ett mysigt ställe och trivsamt arrangemang, lucia i alla former är alltid trevligt !

Svar: Ja, då fick jag åtminstone ett luciatåg, vet inte om jag får se något på skolan på rätt dag.
Ylva

2019-12-10 @ 11:06:44
Postat av: Malin

Men åh vad roligt :D

Svar: Det var det! Jag är så imponerad av alla duktiga ungdomar!
Ylva

2019-12-10 @ 11:30:08
URL: http://maolions.blogg.se
Postat av: Znogge

Vilket trevligt arrangemang så det lät som en mysig kväll!

Svar: Ja, vi är stolta över vårt Sagomuseum och jag hann prata lite med före detta kollegan som jobbade på kvällen, så det var kul!
Ylva

2019-12-10 @ 19:39:00
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0