Musikhjälpen

Idag började Ljungby för Musikhjälpen med glasbur och allt på Tre torn - Bryggeriet. Denna gång satt jag inte precis längst fram som jag råkat göra de senaste gångerna jag varit på livemusik. 
 
Jag gick och lyssnade på Mamma Fingals band, men nu är inte hennes son med i bandet längre för han är ute och turnerar med sin egen grupp Screamer som är stora i Tyskland. 
 
Ur dagboken 891211: Strejken uteblev såklart. Men Ingrid var sjuk så svenskaprovet är inställt. Jag fick veta att jag inte behövde gå till första timmen eftersom pappa ringde till Badlunds. Då ringde jag till Marit och sa det. När jag kom till skolan var mina klasskompisar sura, eftersom det bara var jag och Marit som visste att vi inte skulle ha svenskaprov. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mysigt det låter :)

Svar: Ja, bra sak för en bra sak!
Ylva

2019-12-12 @ 17:17:29
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Vad duktig du är - du har lärt dig! INTE sitta längst fram :-D

Perfekt att ha inside information när det gäller inställda prov! Dom andra får skylla sig själva som inte håller sig med rätt informatörer :-D

Svar: Jag gick dit ensam och hittade ett eget bord på lagom avstånd.
En annan sak som hände den dagen var att jag tog med mig en hög med rättade prov till mamma som hon hade glömt hemma. Klassen var tydligen väldigt intresserade av att få tillbaka provet så de hade sett mig på skolgården och då kom mamma ut och räddade mig från min sura klass, haha...
Ylva

2019-12-12 @ 18:10:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0