Om fläder

Jag hatar fläder och blir arg om jag känner minsta lilla flädersmak och det gör jag även om andra säger att det bara är lite. 
 
Men vår fläderbuske är fin och nu har vi hängt i en (eller fyra från Ikea som går att koppla ihop) ljusslinga, så det lyser välkomnande när man kommer ut till stugan på kvällen. 
 
Ur dagboken 891204: Hittade min plånbok i skåpet, phu! Undrar om mina volleybyxor blir rena. 
 
Haha, vad jag var osammanhängande! Jag hade glömt plånboken i skolan och vi hade köpt värdelöst vita WCT-overaller som blev fläckiga när jag cyklade i regn/snö. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Är inte heller så mycket för fläder men själva trädet är fint :) Det blev jättefint med julbelysningen :)

Svar: Det var ju också fint och juligt med snön, som försvann snabbt.
Ylva

2019-12-05 @ 07:55:41
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag gillar fläder och har till och med gjort egen flädersaft. Det var i och för sig bara en gång och i förhistorisk tid, men ändå! :-)

Känner igen det där phu-et. Hade tappat bort min plånbok en gång och till och med polisanmält det hela. Just inga pengar, men en massa kort och annat av affektionsvärde. (Kort som i fotografier, alltså, några andra kort fanns inte på den tiden, inte i min plånbok i alla fall). Till slut hittade jag den under min grammofon (ja, det var ett tag sen ;-) ) och då kom det där phu-et :-D

Svar: Det är sådant man inte berättar för polisen... Jag hade inte heller särskilt mycket pengar i den i nian, men kanske ett plastkort med barnbidraget på.
Ylva

2019-12-05 @ 10:11:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Tycker inte fläder är den bästa smaken men hatar den inte! Busken är dock hur fin som helst :D

Svar: Busken är fin! Den kan ju inte rå för att den gör fläderbär. :-)
Ylva

2019-12-05 @ 19:07:24
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: znogge

Förr tyckte jag mycket om fläder men sedan gjorde "alla" flädersaft och därefter tröttnade jag. Sedan dess har jag inte fått tillbaka smaken för fläder. Dock kan jag tänka mig att busken gör sig bra med belysning.

Svar: Oj, då! Vi ger bort både bär och blommor och sedan dricker maken saft som svärmor gör.
Ylva

2019-12-05 @ 20:12:02
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0