Promenad och gröt

Idag tog jag och pappa en promenad i det vackra vinterlandskapet. 
 
 
Vi hälsade på hos tomten. 
 
Pappa visade mig en liten stig som jag inte gått förut.
 
Sedan åkte vi till min brors familj som har en stuga vid Dalälven. 
 
Där fick vi risgrinsgröt. Titta, de har också en utegran som ser ut som att den har en stjärna, precis som vår utegran hemma. 
 
Ur dagboken 891226: På vägen mötte vi Hillis och lite senare Anger och Robert. Emma tycker att det är så kul att killarna i min klass stannar och pratar. Det skulle de aldrig göra i hennes klass. Ja, det är ju rätt trevligt förstås. 

Kommentarer
Postat av: FSHD Daniel

Så härligt med riktigt vinterväder med snö! :)

Svar: Ja, det var riktigt fint! Jag kommenterade hos dig men råkade bli anonym.
Ylva

2019-12-26 @ 21:37:42
URL: http://fshddaniel.blogg.se
Postat av: Znogge

Vilka härliga vinterbilder!

Svar: Ja, nu fick jag lite vinter till slut. :-)
Ylva

2019-12-27 @ 09:08:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vilka fina och stämningsfulla vinterbilder! Fränt med granen som har en stjärna fast den inte har det :-D

Killarna i vår klass stannade också och pratade. Eller det var nog snarare så att vi möttes upp vid nåt ställe och snackade där, men det är kanske nästan samma sak? :-)

Svar: Inte samma sak. Jag var inte så poppis att jag bestämde träff utan fick vara glad om någon ville stanna och prata på stan...
Ylva

2019-12-27 @ 11:19:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

En ny kommentar i ett inte så gammalt inlägg. Tänkte skrivit redan då inlägget var nytt men det blev inte av, och nu har jag tjabbat så mycket att jag har glömt bort vad jag ville säga... Men en annan sak; gubben i boden ser ut som Pettsons vedinkastningsmaskin.

Svar: Jag har inte sett Pettsons vedinkastningsmaskin, men det kan jag tänka mig.
Ylva

2020-01-26 @ 01:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0