Shoppingtur till Växjö

Idag åkte jag till Växjö för att se om det var någon mellandagsrea kvar. 
 
Det var det! Jag köpte en fin presentask från Body shop på Åhléns och te och nässprej på Apoteket, Nöt-crémen var inte på rea, men jag köpte några paket på Hemmakväll till en efterrätt jag ska göra till nyårsafton. 
 
Jag fikade med en kompis på Condeco och tyckte synd om tjejerna bakom disken för allting krånglade! Först beställde jag varm choklad, men då var maskinen trasig så jag beställde smoothie i stället, men då gick den maskinen också sönder! Då beställde jag en frappe caramel och det tog jättelång tid att få den, så till slut fick jag pengarna tillbaka också, gott och billigt blev det ju med den lilla hallonmazarinen. 
 
Ur dagboken 891230: Lite senare ringde det på dörren. Jag var tvungen att öppna fast jag såg ut som hej, kom och hjälp mig i håret. Det var en granne som skulle återkomma. 
 
Jag var och hälsade på min kusins familj i Norrköping när detta rafflande hände. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jobbigt när det krånglar sådär, men en bra kompensation fick du ju. Snyggt av den (förmodligen) väldigt stressade personalen när allt gick så fel.

Så du lyckades skrämma bort grannen med hjälp av en bad hairday ;-)

Ha nu en fin nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År! (Lät väldigt gott med en efterrätt gjord med nötcrème... )


Svar: Jag trodde bara att jag skulle få mellanskillnaden på fyra kr tillbaka så det var riktigt snällt! Hehe, ja, jag skrämde mosters granne med min ruggugglefriss! Nötcremesmoussen är god, möjligen har jag slickat skålar... :-) Ett finfint 2020 önskar jag er!
Ylva

2019-12-31 @ 10:17:56
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0