Skolstrejk

Tidsinställt inlägg på grund av Växjöresa. 
 
Ur dagboken 891213: Idag har de slutat strejka överallt. Vi som inte ens hade börjat. Men idag hade visst några lärare strejkat lite. Det är klart att det är skönt för de som har strejkat i fem veckor att komma tillbaka, men vi som inte har haft någon strejk vill ha. En vecka vore lagom. Tur att inte 34 timmar gick igenom för då hade nog mina föräldrar fått totalt nervsammanbrott. 
 
Lite grammatikfel, men ganska välformulerat för en femtonåring ändå. 
 
Den 14 mars blir det invigning av Älmhults nya arena på gamla Ikea fyndet, den ska ta 2500 personer. Jag är lite besviken på programmet; VIkingarna och Sven-Ingvars! Man får väl hoppas på bättre artister framöver. 
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/almhult-storsatsar-ska-bygga-ny-arena
 
Omotiverad bild på en present, det gulliga fåret till vänster som passar bra in bland djuren på fönsterbrädan. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Stackars er som missade strejken... Den kommer jag inte alls ihåg, men det kan nog bero på att jag inte gick i skolan då :-)

Himla gulligt får även om det var omotiverat - du får väl ta och motivera det lite dårå... ;-)

Ha en fin tredje advent i Växjö!

Svar: Ja, vi blev snuvade på den! Tack, helgen var finfin!
Ylva

2019-12-15 @ 09:52:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

En skolstrejk lite då och då vore inte fel alls ;-) Ha det gott i Växjö!

Svar: Det där var det närmaste jag varit en skolstrejk. Nu håller vi ut en vecka till! :-)
Ylva

2019-12-15 @ 14:04:10
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0