Stadsrundtur

Idag har jag flängt runt på stan. Först tog jag bilen för att jag skulle lämna otympliga saker på Erikshjälpen. Sedan körde jag till Ica för att köpa en toabal, men då hade de ingen. Det var ju typiskt, för jag kör nästan aldrig bil inne i stan. När jag kom hem fick jag SMS om ett paket att hämta på Willys så då cyklade jag dit. När jag kom hem ville en kompis fika och då cyklade jag tillbaka till Erikshjälpen och bjöd henne på en fikakupong. Ikväll går jag till puben Bryggeriet där ett irländskt (fast troligen svenskt) band ska spela. 
 
Jag har slagit in de flesta julklapparna, det är inte så många som ska få några i år men de är ovanligt stora. (Plåtburken ska jag ha kvar, den är ett julpynt som innehållit en enorm kaka som mamma och pappa fraktade hem från Italien, tror jag att det var.)
 
Ur dagboken 891207: De hade trafik när vi kom ner från musiken och jag tittade in där, och höll på att köra in mitt lypsyl i käften. 
 
Ja, det var en kille jag spanade på. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det blev några turer där. Hela balar toapapper slutade affärerna här med för länge sedan.

Svar: Va? Varför det? Det är ju det mest praktiska att köpa en hel bal!
Ylva

2019-12-07 @ 17:40:48
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Så typiskt att de inte hade toabalen när du väl tog bilen.
Men jättebra att man får en fikakupong när man lämnar in grejer :)

Svar: Ja, jag vill alltid ha en bal hemma. Ska jag behöva börja hålla koll på toapapper nu också? Maken är urdålig på att skriva upp saker på köpelistan som jag använder... Fikakupong är trevligt!
Ylva

2019-12-07 @ 17:52:25
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Lisa

Vad duktig du är som redan slagit in alla julklappar, jag har inte ens köpt alla ännu och de jag beställt ligger fortfarande kvar i paketen och påsarna haha. :)

Svar: Jag är tidig för jag köper saker hela året att ge bort. Mesta tiden ligger de också i påsar i en kista hemma. :-)
Ylva

2019-12-08 @ 09:18:52
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Här är alla julklappar klara. Förmodligen mest beroende på att vi inte har några ;-) Ser fint ut med paketen som ligger där!

Ooo... Nära en allvarlig lypsyl-olycka där. Tur att du klarade dig! :-D

Svar: Så kan man ju också göra. En bra sak är också att skänka till välgörande ändamål i stället, men jag tycker att det är kul att ge om jag kommer på något som passar en särskild person.
På den tiden hade jag alltid lypsyl i fickan (eller i munnen...) och ibland smälte det.
Ylva

2019-12-08 @ 10:29:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0