Tågresa

Idag har jag åkt från Ljungby till Hedemora, det var jättejobbigt! Jag gick upp klockan åtta (redan det är ett trauma för mig), blev stressad när maken skulle komma hem och skjutsa mig till bussen för han kom inte förrän kvart i nio fast vi hade sagt tjugo i (han var på jobb på Postnord där kuvertsorteringsmaskinerna måste fungera), hann med bussen till Alvesta tio i nio, satt i Alvesta i nästan tre timmar på grund av signalfel, åkte tåg till Linköping (fast jag egentigen skulle byta i Norrköping), åkte tåg till Sala, åkte tåg till Hedemora, kom fram två timmar senare än planerat och blev hämtad av pappa. Phu! 
 
Mamma och pappa har en mardrömscarport som är så smal så att passagerarna måste gå ut innan man kör in. 
 
Nu har jag och pappa klätt granen som är nästan lika bred som den är hög. Mycket pynt och glitter ska det vara! 
 
Ur dagboken 891223: Kennet är trevlig. Det blir nog kul att ha honom här. Nu snackar han svenska jättebra. Han kan baka chokladbiskvier också. 
 
Ken var en amerikansk utbytesstudent som bodde hos oss i några månader, men några biskiver fick jag aldrig. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Usch vilken hemskeresa! Men skönt att du kom fram ordentligt till slut ändå.

Taskigt av Kennet att inte baka biskvier åt dig!

Ha en riktigt fin julafton och en GOD JUL! :-)
Kram


Svar: Ja, det var synd att jag aldrig fick några chokladbiskvier när Kennets förra värd lärde honom baka! God julkram till dig!
Ylva

2019-12-24 @ 09:50:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Tyvärr var det rejält kaos i tågtrafiken i går men nu önskar jag dig en God Jul!

Svar: Tack! Fortsatt goda juldagar till er också!
Ylva

2019-12-24 @ 09:51:18
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0