Te och kakor

Idag fikade jag med ett par vänner på Baket. 
 
Visst ser det mysigt ut!
 
Jag åt berlinerkex och en bakelse med samma smaker som tårtan som var med på TV igår, en mycket god galatårta till Birgittas 80-årsdag i Hela Sverige bakar. 
 
En beställning från adlibris dök upp sent och nu har jag två tekalendrar! Jag känner mig lite som en försökskanin med alla dessa örtteer, men än så länge har de smakat okej med mjölk. 
 
Det blir alltid konstiga former på ugnspannkakor och så här såg dagens skapelse ut. 
 
Ur dagboken 891205: Nu har jag på mig min nya STS-tröja. Den är ganska snygg faktiskt. 
 
Jag var på språkresa med STS i Hastings sommaren -89 och det verkar lite konstigt att jag hade en ny tröja i december, men jag tyckte kanske att kläder var nya länge... Jag hade för mig att man knatade runt med sin t-shirt och ryggsäck i Hastings. 

Kommentarer
Postat av: Ami

Det ser jättemysigt ut! Och ugnspannkakan såg god ut:)

Svar: Den var god! Det är ännu godare med vanliga pannkakor, men det tar ju så lång tid att grädda!
Ylva

2019-12-05 @ 21:02:33
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

OJ vad länge sen jag åt ugnspannkaka! Så gott! :-)

Jag tycker fortfarande att jag har nya kläder på mig ibland. Sen kan jag se nån bild i arkivet där den "nya" plagget är med, och den bilden kan vara ett par år gammal eller så... ;-)

Svar: Ugnspannkaka är jättegott! Särskilt med egna ägg (eller hönsens då...).
Haha, så är jag också. Om jag köper sommarkläder på augustirean är de ju nya efter ett år.
Ylva

2019-12-06 @ 10:07:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt det ser ut :) Jag har inte ätit ugnspannkaka sedan jag gick i skolan. Utan fläsk är ju så gott :) i skolan fick vi alltid aprikossylt till :)

Svar: Jag gör ugnspannkaka ganska ofta eftersom vi har egna ägg. Aprikossylt? Konstigt! Jag vill ha jordgubbs- eller hallonsylt och är det ugnspannkaka måste man ha lingonsylt. :-)
Ylva

2019-12-06 @ 10:42:45
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: GUnillan

Tekalender, det var nått nytt :)

Svar: Det är kul att få en ny sort varje dag, eller två för mig nu då. :-)
Ylva

2019-12-06 @ 11:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0