Vinnare i Hela Sverige bakar

Linda från Ljungby vann Hela Sverige bakar! Det är fantastiskt roligt!
 
Hon öppnade sitt konditori i rätt tid; mysiga Baket. 
 
Jag var där på öppningsdagen och handlade goda kakor. 
 
Idag släpptes hennes bakbok Fika är livet. Jag gillar inte att baka, men vi kanske ska köpa boken till skolbiblioteket. 
 
Ur dagboken 891212: (Skrivet dagen efter.) Vi luciavakade hos Emma. Åsa kunde tyvärr inte komma så det var Emma, jag, Marit och Teresa. Somnade kanske halv fem, gääääsp.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Trevligt med en lokal vinnare så självklart måste ni köpa in boken till skolbiblioteket. Mycket gott att välja på där...

Svar: Ja, jag ska bara övertala kollegorna först. Men visst tycker jag att vi bör ha den.
Ylva

2019-12-12 @ 21:06:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Så roligt att hon vann! Och det såg verkligen ut att vara mycket gott där i fönstret!

Svar: Det är otroligt roligt! Så får jag ett annat ställe att gå till än Espresso House som har för nyttiga saker för mig. :-)
Ylva

2019-12-12 @ 22:03:45
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunillan

Grattis till LJungby !

Svar: Tack från mig och Ljungby!
Ylva

2019-12-13 @ 08:21:20
Postat av: Ama de casa

Vilken lycka att ha den vinnaren i stan! Ja, ifall du gillar att fika vill säga. Tror inte att du har berättat huruvida du gör det? ;-)

Lussevakorna var faktiskt ganska tröttsamma historier många gånger. Men man SKULLE lussevaka. Undrar om dom gör det nuförtiden, ungdomarna?

Svar: Lite bortkastat på oss som inte gillar att fika... Men som tur är behöver man ju inte gå dit i så fall! :-) Maken tyckte att jag var lite för exalterad när jag googlade "vinnare hela sverige bakar" men det var ju för att jag skulle blogga igår.
Det verkar inte som att ungdomarna lussevakar längre. Helt galet att man skulle vara vaken hela natten! Det orkar jag inte längre.
Ylva

2019-12-13 @ 10:14:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad roligt att någon från din stad vann. Programmet är inspelat på Taxinge slott i Nykvarn där jag bor :) kram

Svar: Åh, ligger Taxinge där ni bor! Jag vill gå dit på kakbuffé! :-)
Ylva

2019-12-13 @ 11:25:22
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag är något av Askungen nuförtiden. I säng före 12, annars förvandlas fötterna till pumpor eller hur det nu var ;-)


Svar: Ja, det var länge sedan jag var vaken till halv fem i alla fall!
Ylva

2019-12-14 @ 10:45:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0