Flixbus och kläckare

Jag valde nya resevägar till och från Köpenhamn senast. 
 
Dit åkte jag buss till Markaryd, Pågatåg till Hässleholm och Öresundståg till Köpenhamn och hem åkte jag Flixbus, som gick hela vägen från Köpenhamn till Ljungby. Det gick bra åt båda hållen förutom att vi hamnade i en rejäl tullkontroll med bussen. Här är Öresundsbron. 
 
Här är tunneln på danska sidan. Jag brukar åka tåg under bron så det var annorlunda att se den från det här hållet. 
 
Hemma pysslar vi med kycklingarna. 
 
Maken: Du kan vattna kycklingarna. 
Jag: Ska jag hälla i båda hålen?
Maken: Du är pervers!
Jag: Jag menar i kläckaren! 
 
Vi väntar på några kycklingar till. 
 
Efter några timmar får de flytta till en låda. De har ett värmetak, men det lyfter vi bort ibland för att titta på dem. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Den senare vägen tar vi alltid. Smidigt och bra för man når Köpenhamn på en halvtimme :D

Svar: Ni har ju riktigt nära. :-) Jag brukar ju åka dagen innan jag ska flyga, eftersom jag inte litar på tåget...
Ylva

2019-02-23 @ 20:38:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag har bara åkt tåg över den där bron. Den fanns inte på den tiden vi bilade ned till kontinenten, tror jag? Googlade, och den fanns visst. Öppnade redan 1 juli 2000. Vi åkte oftast färja från Göteborg till Kiel kom jag på nu, över bron blev det i alla fall aldrig.

Vilka himla söta kycklingar! Jag tycker nog att den som står hiterst med en skalbagge på ryggen är roligast i teckningen, men dom är fina allihopa :-)

Svar: Jag var emot bron, men är ju emot det mesta nytt... Nu tycker jag att den är himla praktisk, men våra danska vänner tar oftast färjan för att det är billigare och snabbare när de ska ta med bilen.
Den kycklingen är fortfarande min favorit och det har kommit ett par till bruna med ränder.
Ylva

2019-02-24 @ 09:46:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0