Besök på Jenny Nyströmsskolan

Idag åkte jag till Kalmar och gjorde studiebesök på Jenny Nyströmsskolans bibliotek. 
 
Jag gick upp 5.45, groteskt tidigt, och busstationen såg overklig ut.
 
Tåget från Alvesta kom fram ordenligt och i Kalmar är det fint med slottet. 
 
Jag träffade mitt nätverk från Kronoberg (Växjö och Älmhult) och vi fick se Jenny Nyströmsskolans fina bibliotek. Där jobbar två ambitiösa bibliotekarier och vi fick vara med när de spelade in podden Bokprat. De som ville fick vara med i programmet, inte jag men det var kul att lyssna. 
 
De har coola taklampor som ser ut som böcker. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken bra och trevlig dag. Det är alltid givande att nätverka med likasinnade!

Svar: Mycket trevligt att få inspiration på nya ställen och med nya människor. (Jag hade roligare än de som var kvar på skolan och jobbade med ett aktivitetshjul.)
Ylva

2019-01-30 @ 20:59:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vyn över slottet känner jag mycket väl igen - Anders båda systrar bor ju i Kalmar (fast ena har flyttat till Öland när jag tänker efter ;-) ).
Skolan har jag dock aldrig besökt och har inte ens nån aning var den ligger. Jo, nu vet jag. Googlade :-)
Mesigt av dig att inte vara med i podden! ;-)
(Jag hade också vägrat... :-D )

Svar: Ja, just, ja. Det är därför ni åker dit ibland. En av mammas kusiner har bott där, men bor också på Öland nu och det var länge sedan jag var i Kalmar. Jag hatar att höra min egen röst och är livrädd för mikrofoner...
Ylva

2019-01-31 @ 09:55:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0