Om januari

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna? Särskilt för oss kommunalanställda som får lön den 27:e, vilket ju är dumt när många räkningar ska betalas den 25:e. I december var det kul att få lön den 21:e, men då blev det ju ännu längre som pengarna ska räcka. 
 
Idag fick jag se solen när jag skulle till jobbet kvart i tio. 
 
Även när jag skulle cykla hem klockan tre var den framme. Sedan fick jag punktering, så det blev promenad hem från ICA, men som tur är så har vi ganska nära hem. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kan bara hålla med! Det är verkligen långt mellan löneutbetalningarna. Tur att man har en buffert :D

Svar: Det går ingen nöd på mig, men denna lön är ovanligt välkommen!
Ylva

2019-01-23 @ 20:53:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Dumt att få lön så sent...

Fast kul att se att ljuset återvänder!

Sen blev det dumt igen. Ja, med punkteringen alltså.

Svar: Ja, jag blandade bra med dåligt. Nu känns det mest bra. Maken körde till Biltema, köpte slang och däck och lagade. Tur för mig!
Ylva

2019-01-24 @ 10:14:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Ja, det är ju dumt att lönen kommer så sent!
Och vilken otur med punkteringen :(

Svar: Men nu skådar vi ljuset! Maken lagade punkan direkt så att jag kunde cykla till jobbet idag.
Ylva

2019-01-24 @ 10:56:31
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0