Sconesbuffé

Idag åkte jag med ett gäng till Växjö och gick på sconesbuffé. 
 
Som ni förstår är detta bara min första tallrik. 
 
Det var första och tyvärr sista gången jag var på Bakhaket som ska stänga i mars. Jag hade tänkt mig mjuka kakor också, men åt i stället oanade mängder scones. De var jättegoda!
 
Sedan åkte vi till köpcentrat Samarkand. Jag gick på Akademibokhandeln där de skyltar med min lärarkollega Jessicas böcker. Det tycker jag är trevligt trots att jag inte läst dem. Maratonblod är den smala och nya genren erotic sport crime och det känns inte som något för mig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Synd när ett bra ställe ska stänga. Den genren lät nog inte som något för mig heller kände jag spontant...

Svar: En lärare som har läst den säger att det är väldigt mycket löpning och det låter hemskt tråkigt...
Ylva

2019-01-29 @ 21:48:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg väldans gott ut - synd bara att dom ska klappa igen...
Genren låter inte som nåt för mig heller, men jag skulle nog inte kunna låta bli att läsa en bok som en kollega hade skrivit. Åtminstone bläddra lite i den ;-)

Svar: Jag är ganska nyfiken på den boken, ja. Kanske ska läsa ungdomsboken Andarnas hus åtminstone, för jag vill inte lägga tid på en bok jag inte gillar och så blir det jobbigt att recensera på min bokblogg sedan i så fall...
Ylva

2019-01-30 @ 09:45:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Wow, vad gott det ser ut! Och vad hungrig jag blir. Synd att de ska stänga.
Ha en bra dag!

Svar: Scones är de ju bra på i England och säkert i Wales också. De tekakorna som du har visat ser goda ut! Det här var en trevlig sconesbuffé!
Ylva

2019-01-30 @ 12:19:25
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunillan

Åh, den där buffén hade passat macktokiga mig :)

Svar: Jättegott! Det gick ju till och med att vara lite nyttig där med grönsaker och frukt. :-)
Ylva

2019-01-31 @ 13:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0