Båstad med omnejd

Nu har vi kommit hem efter några fina dagar i Båstad med mina föräldrar och min brors familj. 
 
Jag och maken tog med cyklarna och cyklade till Hovs hallar, som påminner om raukarna på Gotland. 
 
Vi åkte båt med mamma och pappa till Hallands Väderö, som är jättefint, med både ängar och skog och klippor och en fyr. 
 
Båten går från gulliga Torekov. Små gränder och små hus, men stora stockrosor!
 
Det är fint i Båstad också, särskilt de gamla gatorna. 
 
Solen gick ned i havet efter att ha vilat en stund på bryggan ut mot kallbadhuset. 
 
Pappa och jag åkte till Kullens fyr, för han och mamma var där en dag när vi var ute och cyklade och jag ville också gärna se den. 
 
Den ligger verkligen fint! 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Så himla vackert! Vilket härligt firande ni fick till med utfärder och allt :-)

Svar: Vi är mycket nöjda med resan, fast det bara är tio mil hemifrån. Vi brukar inte åka till havet utan till sjön.
Ylva

2019-07-13 @ 10:08:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilka härliga dagar ni har haft! Finns mycket fint i området.

Svar: Det finns väldigt mycket fint att se! Fast vi bor så nära så brukar vi inte åka åt det hållet så det var mycket nytt.
Ylva

2019-07-13 @ 17:26:32
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0