Bostad i Båstad

Det är egentligen inte vår stil att åka till tjusiga turist- och badorter, men det var fina dagar kring Båstad. Jag har aldrig sett så många gamla seniga knallbruna människor! Alla i Båstad spelar tennis, så måste det vara! 
 
Maken gillar att gå och titta på båtar och hamnen var fin. 
 
Vi hyrde ett hus i ett villaområde två km från stranden, man kan se havet om man anstränger sig. 
 
De är roliga som har Dalvägen högst upp vid skogen. 
 
Vi parkerade monstertrucken framför huset. 
 
Det är ett kedjehus som ser ganska tråkigt ut. 
 
Men det passade bra för åtta personer och där finns en trevlig uteplats.
 
Och en gullig genväg om man ville gå ned till centrum. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Perfekt att kunna hyra ett hus där alla får plats :-)

Dalvägen högst upp? Haha! Ungefär som gatan i Sollentuna som heter Återvändsgränd och är en stor genomfartsled ;-)
(Nej, nu ljög jag, det ÄR en återvändsgränd, men det hade varit roligare om det var en genomfartsled :-D ).

Svar: Visst är det kul med knäppa gatnamn och andra skumma platser! Det är fortfarande kul att säga att vi har stuga i Runkarp. Tyvärr hann jag inte fota skylten när vi åkte genom Koddeböke i förrgår.
Ylva

2019-07-14 @ 09:46:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Oj, det var längesedan jag var i Båstad. Hade i min ungdom vänner som bodde där på sommaren, så då blev det lite besök och fester där, men det var ju längesedan, så det är preskriberat nu!
Njut av den sköna sommaren!

Svar: Jag skulle gärna känna någon där. Nästa vecka ska jag åka med en kompis till Halmstad och bo antingen i någons husvagn eller stuga... Det där får hon fixa, för hon har bjudit med mig dit för att gå på disco för 40+.
Ylva

2019-07-14 @ 13:55:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Så bra att ni kunde hyra ett hus så alla fick plats :)

Svar: Ja, det är inte så lätt att hitta stora hus alltid. Tonåringarna fick varsin våning. :-)
Ylva

2019-07-14 @ 15:41:54
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0