Café am Park

Idag cyklade jag till älgparken som ligger tre km från stugan. 
 
Det är skönt att komma till civilisationen ibland. 
 
Här finns en troféutställning med försäljning, praktiskt om man inte lyckas skjuta något själv. 
 
Souvenirbutiken har en massa roliga grejor, där det mesta är på älgtemat. 
 
Jag gick aldrig in i själva älgparken utan hade spetsat in mig på Café am Park, där det känns som att man är i Tyskland. Personalen pratar tyska och de flesta besökare är tyskar. Ägarna har lärt sig svenska, men det var en tjej som bara pratade tyska vilket ju är lite förvånande i Sverige. 
 
Det finns våffla med nutella och banan! Jättegott!
 
Senare åkte jag med vännerna till en sjö och badade och såg en tysk som måste vara oerhört nöjd med sin skylt; elch = älg!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kan tänka mig att det är populärt hos tyskarna!

Svar: Ja, ni har säkert också många tyskar och danskar på sommaren!
Ylva

2019-07-29 @ 21:48:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trevligt! Fast jag hade gärna sett nån bild med en levande älg, dom hör till mina favoritdjur - dom har så mjuka näbbar! :-)

Svar: Jag får se om jag tar mig in i parken någon dag, maken talade om att vi får gå in gratis eftersom vi är grannar men det hade jag glömt.
Ylva

2019-07-31 @ 09:46:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

Jag har sett avsnittet av Inga Lindström för vilket en scen filmades i denna älgpark (förutsatt att det inte finns fler avsnitt med badande älg). Scenen varade inte många sekunder.

Svar: Det skulle jag vilja se, även om det är kort. Jag kanske har träffat den badande älgen.
Ylva

2019-07-31 @ 21:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0