En dag på sjön

Idag körde vi långrunda med träbåten. 
Bolmen var spegelblank till en början. 
 
En del människor har en egen ö, det ser fantastiskt ut! 
 
En del människor har fina gamla båtar. Jag tycker att det går bra att skryta om det, för jag har en galenpanna till man som har som hobby att renovera båtar och det kan gott uppmärksammas. Dock var det faktiskt inte så många gubbar idag utan mest jag som pratade med en av våra studievägledare i hamnen. Hon stod på land av någon anledning, när hennes man var ute i båt. 
 
Vi var flera som tog sjövägen till Tiraholm. 
 
Där finns en fin fiskrestaurang men vi åt bara glass. 
 
De odlar ål, men det vill jag inte äta när de är utrotningshotade.
 
Det regnade lite på vägen hem, men vi hade tur som slapp det stora ovädret som kom åtminstone till stan senare. Det var en fin dag på sjön!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Han är så duktig, den är verkligen jättefin båten! Snyggt räddat av honom. Jag sitter fortfarande och gapar över antalet lager med lack...
Vilken härlig tur det blev :-) Fast lite otur med regnet där på slutet.

Svar: Jo, han är galen OCH duktig, maken. När folk säger till honom att det är mycket jobb med en träbåt säger han att det inte är så farligt. Haha, säger jag, som vet att han hållit på med den där båten i två år!
Ylva

2019-07-15 @ 10:14:51
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Verkligen en fin båt har har fixat till, en riktig klenod !

Jag tycker också bättre om glass än fisk :)

Svar: Visst är hon fin! Jag gillar fisk, men är dålig på att laga till den så det blir inte så ofta fisk hemma. Vi hade inte med oss plånböcker så jag var jätteglad att de tog swish i glasskiosken. :-)
Ylva

2019-07-15 @ 14:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0