Korröfestivalen

Igår hade jag ännu en fantastisk dag! Först åkte vi ut med vänner i båten. 
 
Tre män i en båt. Var är den tredje undrar ni. Jag var ju också med och sitter bredvid kaptenen. 
 
På kvällen åkte jag med väninnan till Korröfestivalen där vi åt våra traditionella raggmunkar. 
 
Willemark, Knutsson, Öberg. Lena Willemark är en av landets kändaste folkmusiker, men det var första gången hon var med på Korrö! Hon har en fantastisk röst och sjung några visor på älvdalska, otroligt vackert! 
 
Happy heartaches, med Brita Björs och Max  Tellving som vi tidigare hört i gruppen Tall dark strangers. De spelar bluegrass, som jag inte brukar lyssna på men gillar i deras tappning. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig dag det blev! Den perfekta sommardagen :D

Svar: Ja, det blev en av de fina dagarna att tänka tillbaka på i vinter!
Ylva

2019-07-26 @ 13:00:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken härlig dag :)

Svar: Jag och väninnan tycker att det är så fantastiskt på vackra Korrö!
Ylva

2019-07-26 @ 13:24:19
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Åh! Raggmunk med fläsk - sååå gott! Jag dräglar här trots att jag just petat i mig frukost... :-)

Svar: När jag var liten åt vi inte med fläsk, det kanske är en småländsk grej? Gott är det i alla fall, men jag blev besviken, också när jag var liten, när jag trodde vi skulle få pannkaka...
Ylva

2019-07-27 @ 09:49:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0