Måndagar vid Gamla torg

Det som tidigare hette "Berättelser och musik i sommarkväll" kallas numera "Måndagar på Gamla torg" och igår var det premiär. 
 
Sagobygden och kommunen arrangerar gratisuppträdanden och jag gick dit med väninnan. Berättaren Tine Winter och dansaren Julia Christoffersson hade en föreställning tillsammans. Det var kul att se samspelet mellan dem. 
 
När Trine berättade en saga om en vagn som drogs av katter vände sig folk om och vi trodde att de var lite dumma i huvudet, men då kom Julia dansandes över gräset och illustrerade historien fint. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det lät verkligen som ett bra samspel att göra på det viset. Jag kan tänka mig att det gav en extra dimension.

Svar: Ja, det var fint! Det är inte ofta jag ser på dans, men jag tycker att det är kul att se duktiga dansare.
Ylva

2019-07-02 @ 21:08:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trevligt! Men varför byta ett bra namn? Här bytte dom ju "Tapas maraton" till "Ruta de la tapa". DUMT byte! Maraton känns bättre och hurtigare på nåt vis... :-D

Svar: Ja, det kommer att dröja innan jag lär mig det nya. De verkar inte riktigt ha bestämt om det ska heta på eller vid Gamla torg så jag använder båda. Fast jag och väninnan som bor bredvid Gamla torg säger bara GT. Fast det är ju förkortning för Gin & tonic och känns inte hurtigt som ert maraton...
Ylva

2019-07-03 @ 08:27:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken trevlig dag! Alltid roligt när det händer lite :)

Svar: Ja, gratis och utomhus är fint, när det inte regnar.
Ylva

2019-07-03 @ 11:11:09
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0