Om regnet

Idag har det regnat hela dagen och det behövdes verkligen! Dagens aktivitet blev att åka med grannarna och lämna en kille på tåget och fika. 
 
Det här var en dag när fåren var för varma. 
 
Ön som ser ut som en bakelse i mitten brukar bara sticka upp lite grand. 
 
Den dammen vi badar i har blivit brun och sumpig. 
 
Vi börjar få en liten sandstrand... Igår var det 27 grader i vattnet och jag badade fast det nog inte längre är så nyttigt vatten. 
 
På kvällen gick vi och tittade på grannens kor som är söta! De är både nyfikna och rädda och kommer fram och tittar på en. 
 
Den här kom fram och nosade på mig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas dammen återgår till sitt forna skick igen och att vattnat inte fortsätter att vara sumpigt.

Svar: Snart kommer väl höstregnet... Jag flyttar snart hem och kommer inte längre att känna mig tvungen att bada där.
Ylva

2019-07-30 @ 22:45:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilka sötingar! Både får och kor :-) Fast hade det inte varit läge att klippa fåren nu när det har varit så varmt?

Svar: De behövde verkligen klippas men vi hinner inte, snart behöver de ju koftan igen. Liksom lite svår att klä av och på...
Ylva

2019-07-31 @ 09:48:20
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

Jag byggde en extra damm vid sidan om vår egentliga damm. Den mindre fungerar som ett filter till den större. Nu är vattnet klart. Senare tänkte jag att det hade varit enklare att bygga endast med avloppsrör (största diametern) av PVC. Av två böjar och två raka, varav den ena samtidigt är ett grenrör, gör man ett U (med snabel). Gräv ned det en bit så att det står, och fyll kröken med sand. Pumpa upp vattnet och låt det rinna ut genom snabeln. Kanske värt ett försök.

2019-07-31 @ 21:45:52
Postat av: Martin

Jag byggde en extra damm vid sidan om vår egentliga damm. Den mindre fungerar som ett filter till den större. Nu är vattnet klart. Senare tänkte jag att det hade varit enklare att bygga endast med avloppsrör (största diametern) av PVC.

2019-07-31 @ 21:53:05
Postat av: Martin

Av två böjar och två raka, varav den ena samtidigt är ett grenrör, gör man ett U (med snabel). Gräv ned det en bit så att det står, och fyll kröken med sand. Pumpa upp vattnet och låt det rinna ut genom snabeln. Kanske värt ett försök.

2019-07-31 @ 21:54:43
Postat av: Martin

Av två böjar och två raka, varav den ena samtidigt är ett grenrör, gör man ett U (med snabel). Gräv ned det en bit så att det står, och fyll kröken med sand. Pumpa upp vattnet och låt det rinna ut genom snabeln. Kanske värt ett försök.

2019-07-31 @ 21:55:31
Postat av: Martin

Jag förmodar att det finns viss förbättringspotential för denna kommentarfunktion.

Svar: Ja, jag vet inte vad som hände. Jag svarade på dina kommentarer men det verkar ha försvunnit. Tack för tips, men vi väntar på regnet. Dammarna kommer att fyllas på av sig själva, de ligger där det brukar vara sankt.
Ylva

2019-08-01 @ 21:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0