På landet

Jag har bott hos en kompis ute på landet i några dagar. 
 
De bor så himla fint! Deras gamla hus brann ned, men efter mycket bråk med försäkringsbolag fick de bygga upp det likadant. Det borde ju vara en självklarhet om man vill ha det så, men är tydligen svårt att få ut försäkring till något som inte bara är ett vanligt hus av lådtyp. 
 
Alltså, utsikten från deras uteplats! 
 
De har små gulliga dvärghöns så att jag känner mig som hemma. 
 
Jag tycker om hus uppe på höjder, som hos oss där vi kan titta ut över bastun och fåren. 
 
Vi har fått lite mer kvällssol i en glänta.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken tur att de fick bygga upp igen för utsikten var ju alldeles magisk. Kan tänka mig att ni har haft härliga dagar :D

Svar: De bråkade både med försäkringsbolag och grannar, jättejobbigt! Men nu är det så fint, så fint!
Ylva

2019-07-01 @ 15:54:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilket fantastiskt ställe! Ni kanske kan ha några hönsbytesdagar? ;-)

Svar: Vi ska inte blanda in dvärghöns med våra stora och inte köra dem femtio mil, men de är väldigt söta de där små! Jag saknar berg och dalar ibland.
Ylva

2019-07-01 @ 18:45:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0