Wij och Scocco

Igår åkte vi till Sofiero gård i Helsingborg för en konsert med Tomas Andersson Wij och Mauro Scocco. 
 
Gården ligger nära Sofiero slott, där de brukar ha konserter. 
 
Där har de en jättefin loge som de hyr ut till bröllop och andra fester. 
 
Men konserten var utomhus fast det regnade och blåste jättemycket. 
 
Publiken var glad ändå och dansade runt. 
 
Vi stod lite under tak och klarade oss från det värsta regnet. 
 
Scocco är min gamla tonårsidol och jag såg hans sista turné med Ratata 1989. Jag älskar fortfarande hans röst, men han är inte lika snygg som när han var 27... Wij har jag hört några gånger och han är också väldigt bra live! Det var en fin upplevelse trots den lynniga svenska sommaren. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Trevligt, men synd på vädret... Vilken jättefin bild på er!
Ha en toppenlördag, förhoppningsvis med bättre väder :-)

Svar: Tack! Det har regnat idag också men det gör inte så mycket, jag kände mig bara desto duktigare när jag cyklade till Dollarstore (ett litet helgnöje jag har).
Ylva

2019-07-06 @ 08:51:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0