Dalarocken

Jag har haft finfina dagar hemma i Hedemora med Dalarocken! 
 
Atomic Swing, som var stora på nittiotalet, hade Sverigepremiär på sin turne´. 
 
Sator från Borlänge var också stora på nittiotalet. 
 
Ebba Gold spelar låtar av Thåström, mest från Ebba Grön men även några från Imperiet. 
 
Min kompis och jag utanför proseccotältet. 
 
I lördags var det motordag i Hedemora. De hade stängt av Åsgatan för strosing - man kunde gå och titta på fina bilar, och senare var det cruising.
 
Jag hann faktiskt träffa hela familjen snabbt. Mamma dök upp på tågstationen för att möta upp Föreningen Nordengäster som kom med samma tåg som jag, pappa mötte oss på en uteservering här bland bilarna, och min bror cyklade till affären i byn där de har en stuga och dit jag och väninnan gick hemifrån henne. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilken rockig helg! Kul att du hann träffa familjen också :-)

Välkommen hem hemifrån! :-D

Svar: Hehe. Tack! Det var en seg resa hem för det ska alltid krångla med tåg; signalfel, ersättningsbuss, jättevarmt, jättemycket folk till exempel från den stora festivalen Lollapalooza i Stockholm...
Ylva

2019-07-01 @ 08:56:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilka härliga dagar!

Svar: Ja, det blev bra! Denna vecka är jag hemma mest.
Ylva

2019-07-01 @ 10:04:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Härliga dagar! Och kul att du även hann träffa familjen :)

Svar: Mycket nöjda med de dagarna och nätterna!
Ylva

2019-07-01 @ 10:22:50
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Är Dalarocken samma känsla som det var när den var på motorstadion ?

Svar: Nej, det kan man inte säga. Jag saknar gropen. Det var kul, men går inte att jämföra nu när det är mycket mindre.
Ylva

2019-07-03 @ 11:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0