God nationalafton!

Då firar vi väl nationalafton då! 
 
Vår rhododendron, till höger, är magnifik! 
 
Jag gick på föreläsning med Mustafa Panshiri, en av landets mest anlitade talare för tillfället, om integration. Han var Sveriges första polis från Afghanistan och nu reser han runt och har som mål att prata i alla kommuner. Våra ettor och tvåor på gymnasiet fick höra honom och det tror jag var nyttigt. 
 
Efter jobbet gick jag på Glasstorget och köpte en egen variant på Ljungbyvåffla i bägare; fyra kulor glass (denna gång hasselnöt, nougat, hallonsorbet och vattenmelonsorbet),, mjukglass, varm kolasås, smågodistopping och rån.
 
Jag har tagit årets första dopp i dammen. Det var så varmt att jag kunde ligga och torka på bryggan. Bra nationalafton!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till premiärdoppet! Själv har jag inte hoppat i än.

Glad nationaldag!

Svar: Det hade jag nog gjort om jag haft din härliga position vid havet, fast jag är också lite mesig och badar inte om det är för kallt i vattnet.
Ylva

2019-06-06 @ 08:36:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Skönt att ni har så fint nu när nationaldagen ska firas och allt. Jag har inte premiärdoppat mig ännu, och jag tror nog att det lär dröja... Kan inte skylla på vädret så jag skyller på ärret istället :-D

Vilken gigantisk rhododendron!

Ha en härlig nationaldag :-)

Svar: Skyll på ditt ärr, du. Jag har blivit ganska mesig och badar mest i dammen, det ska vara riktigt varmt för att jag ska bada i sjöar och hav. Idag glömde jag bort att dricka tillräckligt och har bajsat grönt, något jag bara brukar göra när jag är bakis. Var så god för informationen! Visst är rhododendrondrandrondren vacker! Tack, det var en fin dag!
Ylva

2019-06-06 @ 10:12:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Än har vi inte badat, men när det blir sådär olidligt hett så brukar det bli ett dopp :)

Svar: Hos er skulle jag ha badat för länge sedan, men inte nu när det är så fullt med människor på stranden! :-)
Ylva

2019-06-06 @ 11:23:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Haha! Ja, tack för den informationen :-D

2019-06-07 @ 10:13:14
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0