Grilla, fira, allsång

Igår var mina föräldrar och mammas amerikanske syssling på besök och de fick bo i stugan. Vi åkte dit och grillade med dem. 
 
Vi har så fina kvällar nu och det var mysigt att sitta ute. 
 
Jag demonstrerade vår tama höna, den enda som jag brukar kunna få tag i och hålla. 
Foto: Don Johnson
 
Idag gick jag till kommunbiblioteket och firade Agneta Json Granemalm som är utnämnd till Årets läsombud i Sverige! 
 
På kvällen gick jag och väninnan på Sommar i parken, underhållning och allsång med Paret. Vi undvek noga mikrofoner, men sjöng med lite åtminstone. Ännu en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilka härliga kvällar! Den hönan ser riktigt fredlig ut men jag kan tänka mig att inte alla uppskattar att bli burna.

Svar: De första hönsen vi köpte var trevliga och gick att lyfta och bära omkring, men sedan har jag blivit besviken på de andra vi köpt (och kläckt själva) för de är inte alls lika tama. Förutom denna då.
Ylva

2019-06-20 @ 09:41:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Så härligt ni har det nu!
Mysigt med en tam höna :-)

Svar: Ja, hon är rolig. Det är en som har bott som svärmor som kyckling och blivit klappad så att hon vant sig vid det.
Ylva

2019-06-20 @ 10:22:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0