I Apladalen i Värnamo

Jag åkte med väninnan till Värnamo idag. 
 
Vi gick till den trevliga hembygdsparken Apladalen där de har små hus med grästak. 
 
Kaffestugan har de här goda bakelserna, Apladalens söta, som är som en muffin med glass inuti. 
 
Här har vi nog lavendel, eller vad tror du https://amacasa.wordpress.com/ ?
 
Jag och min lilla söta kompis, som ibland får leta efter kläder i XS = lyxproblem... Hon är också fascinerad av årets rhododendronexplosion! Vi hade en mycket trevlig eftermiddag och var nöjda med vår shopping på Rusta också. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Nja... Den där lavendeln såg konstig ut tycker jag, men lavendlar kan ju se ut lite hur som helst så det kan kanske vara såna trots allt ;-)

Åååhhh... Rusta... Varför öppnar dom aldrig i Spanien???

Men nu har du ställt till det lite för mig, men mest för Anders tror jag. Rubriken... Nu kommer jag att sjunga på Märtavisan hela dan igen:

https://amacasa.wordpress.com/2012/05/26/det-kunde-ha-slutat-riktigt-illa/

:-D

Svar: Haha! Var så god, Anders, för påminnelsen av den snapsvisan! Jag kontrollräknade att den åtminstone bara har sex verser jämfört med originalets tolv. Men då är det ju bara att sjunga den en gång till, eller arton... Jag kan liksom bara titeln så du kan tänka dig att det också blir hyfsat tjatigt när den går på repeat i huvudet. Och, ja, vi sjöng den igår. :-)
Ylva

2019-06-11 @ 10:09:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Muffins med glass inuti lät smarrigt :)

Svar: Mmm, de är kladdigare än muffins, men jag kan inte förklara det bättre för jag har inte ätit något liknande någon annanstans. :-)
Ylva

2019-06-11 @ 11:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0