Nationaldagen

Det blev en fin nationaldag här, trots att vi båda ska jobba imorgon och maken har skjutsat hem mig för att sedan åka tillbaka och sova i stugan. Jag ska nog ha balkongdörrar öppna åt båda hållen och sova med öronproppar, för det är snorvarmt (?) i sovrummet nu! 
 
Jag premiärbadade i dammen igår och idag simmade jag över till andra sidan och plockade upp vattentermometern som slitit sig. Det var 23 grader varmt i vattnet, så det var visst inget hjältedåd att bada. 
 
De stackars fåren är helt utslagna. Utom hon som ligger uppe på stenen, som ju är jättevarm. Knäppt får. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! En riktig fårskalle (på riktigt!) kan man säga :-D

Svar: Stendum! De lägger sig i skuggan under träd, men sedan flyttar de inte efter solen...
Ylva

2019-06-07 @ 10:15:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha, ja de är märkliga fåren :)

Svar: Ja, de borde ju ha lite överlevnadsinstinkt...
Ylva

2019-06-08 @ 11:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0