Om djur

Tidsinställt inlägg på grund av Köpenhamnsresa. 
 
Jag är fortfarande förvånad över det gråa fåret. Innan vi klippte henne var hon lika brun som den bredvid. 
 
Och det bruna fåret såg ut så här för ett år sedan! 
 
Nu kommer jag dragande med en rhododendron igen! Den här busken står bredvid vår stuga. Rhododendron är jättegiftig, men en gång såg vi vår getabock stå och tugga på busken. Vi trodde att han skulle dö då, men efter att han stått med pannan mot en björk och skakat i några timmar mådde han bra igen. 
 
Våra kycklingar som är hönor har fått flytta in till några äldre höns, som tyvärr är elaka mot dem och inte låter dem gå ut, men snart blir de en riktig flock hoppas vi. 
 
När vi var på examensfest fick jag plötsligt en glad hund i knät. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka härliga djurfunderingar och vilken söt knähund :-)

Hoppas du har det toppenbra i Köpenhamn!

Svar: Jag har respekt för den sortens hund (amstaff) men det var hon som hoppade upp i knät på mig. :-) Tack, vi hade det finfint!
Ylva

2019-06-16 @ 09:37:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0