Likaolika

Idag hade vi Likaolikadag med föreläsningar hela dagen. 
 
Jag gick med ettorna och lyssnade på Nina Rung igen, för att jag tyckte att hon var så bra igår! Hon pratade om att killar blir uppfostrade till att närma sig tjejer med våld och att det inte är konstigt att de tror att det är normalt när man säger att "han är kär i dig" när en kille tafsar på en tjej, drar henne i håret eller så. 
 
Sedan cyklade jag till Dollarstore och så satte jag mig på en bänk vid Biltema. Jätteful utsikt över bygget som ska bli Byggmax, men det gör ju inget när det är sol! 
 
...Och man har en god glass i näven! Nya Magnum white chocolate and cookies, mmmm...
 
Jag tog årets första riktiga cykeltur, eller jag cyklar nästan varje dag men det blev ungefär två mil idag. Det börjar bli grönt, åtminstone på ena sidan av vägen där de har sått. 
 
Ett par fina hästar stod och gonade i solen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken skillnad det blir när solen visar sig! Glass och cykeltur var verkligen inte det sämsta. Här blev det varken det ena eller det andra men i alla fall en skön promenad även om den inte blev så lång.

Svar: De här första soliga dagarna är ljuvliga! Hoppas att din onda fot lugnar ned sig!
Ylva

2019-03-19 @ 20:46:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Redan "på min tid" sa man alltid "Kärlek börjar med bråk!" när nån kille slet en i håret...

Glassen lät otroligt god! Mmm... Får man ta en glass till efterrätt redan nu efter frukosten? Inte för att jag har just den där sorten i frysen, men det finns andra sorter. Haha! Jag tror jag kan gissa svaret när jag frågar just dig :-D

Härlig cykeltur! Och idag är det ju vårdagjämning så det blir bara bättre och bättre framöver :-)

Svar: Det där är så dumt! När killarna kastade snöboll på mig och de andra tönttjejerna så var det bara för att retas, fast lärarna sa så där.
Mycket gott! Du har små Magnumliknande nougatglassar i frysen, passar utmärkt till efterrätt efter frukost! Nu hade kanske jag tänkt att jag skulle försöka hålla mig till glass och godsaker på fredagar och lördagar, men det var för frestande! Det kommer snart flera matporrbilder här för jag ska iväg och svulla...
Ylva

2019-03-20 @ 10:27:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilka härliga vårbilder! Och den glassen ska jag nog prova när jag kommer till Sverige :)

Svar: Jag tyckte att den var väldigt god! Däremot gillar jag inte en annan nyhet från Magnum som heter brownie. Den är för tung och mäktig och det är väldigt sällan jag säger det...
Ylva

2019-03-20 @ 11:38:34
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0