Strumpor och bryggfika

Jaha, ja. Efter 45 år i livet har jag hittat ett slags korta strumpor som jag tycker är fina och sköna och passar på våren. 
 
De här har precis lagom längd! Jag har provat sportsockor men de kasar ned under hälen på ett obekvämt sätt. 
 
Jag köpte tre par som nog var tänkta som present på Alla hjärtans dag. De finns på new Yorker i Danmark och kanske i Sverige också. 
 
Jag tog med en kompis till stugan och tittade till djuren. 
 
Hon hade med sig kladdkaka och Festis, bra bryggfika!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka perfekta strumpor! Söta är dom också :-) Håller med om dom där för korta som har en tendens att halka ned och då får man så lätt skavsår även om det är invanda skor.

Vad fina dom är, fårskallarna! :-D

Svar: Rött är ju fint såklart, men passar kanske inte till allt. Visst är fåren söta när de står och tittar på en sådär. De vet att jag är deras matmänniska men undrar ändå lite vad jag gör i deras hage. Jag var på väg till bryggan och gav dem inget gott, dålig människa!
Ylva

2019-05-22 @ 08:41:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag håller också med om att de andra korta sockarna halkar ner och blir knöliga under hälen. De här verkar bättre och jättesöta :)

Svar: De här sitter kvar där de ska! :-) Ska kolla om jag hittar flera liknande.
Ylva

2019-05-22 @ 10:11:41
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Har korta sockor på mig just nu och de halkar ner exakt hela tiden. Suck...

Svar: Du kanske är som tonåringarna som går runt med bara anklar mitt i vintern?...
Ylva

2019-05-22 @ 13:16:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Fikat är ju alltid göttans ute på en brygga :)

Jag har också en mellantyp av strumpa, fast jag köper såna låga i en större storlek :)

Svar: Bryggfika är en bra sak! Jag får leta efter fler par sådana strumpor nu, vill till exempel ha vita utan mönster.
Ylva

2019-05-22 @ 14:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0