Vårrundan

Här kommer en drös med bilder från Vårrundan på Kinnekulle i lördags. Vi gjorde en rejäl runda och var mycket nöjda!
 
Kollängens tingshus, med mina vänner som gör en fyrarmad figur, är en tjusig byggnad. 
 
Där hade de bland annat en keramikutställning med bulliga torn. 
 
Månstorps magasin.
 
De hade en makalös kakbuffé! Jag orkade inte ta en av varje och de tog fram nya sorter hela tiden. 
 
Det här är bara en liten del av Mitas mack, sprängfylld av nostalgi. 
 
I Österplana kyrka fanns en samlingsutställning, så att man kunde se alla utställarna på rundan. 
 
I Österplana gamla skola hade två tjejer utställning med tavlor och tovade djur. 
 
I Västerplana mejeri var det konstutställning. 
 
Skulptören Martin Hansson har ett fint galleri. 
 
Här håller Formfabriken till och gör keramik. De flesta av dessa ställen var nya för mig och här står det om alla punkterna på rundan;
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig helg och vilken tilltalande kakbuffé!

Svar: Den hade du gillat! Där fanns något för alla och mycket för mig! :-)
Ylva

2019-05-07 @ 20:46:29
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad mycket skojsiga saker det fanns att titta på där överallt!

Gissar att kakbuffén var det allra bästa, va? :-D

Svar: Vännen frågade på kvällen vad jag tyckte var bäst och det var ju självskrivet, men efter kakbuffén kom nostalgimacken.
Ylva

2019-05-08 @ 09:26:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilket trevligt ställe! Och den där kakbuffén :)

Svar: Den där kakbuffén! Jag var lite missnöjd med mig själv, att jag inte orkade äta mer, och smugglade faktiskt med mig ett gäng småkakor som var bra att ha när jag blev 3,5 timme försenad pga älgpåkörning med tåget.
Ylva

2019-05-08 @ 10:50:31
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Vad trevligt med Kinnekulle.
Tänk vad mycket det finns att göra där. Var där då och då när jag bodde i Sverige, men inte fanns det så mycket att göra där då.
Kul att se dina bilder!
Ha det bra!

Svar: Det finns väldigt mycket aktiva människor på Kinnekulle! Särskilt på Vårrundan förstås och det är väldigt vackert där.
Ylva

2019-05-08 @ 10:58:17
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0