Grått, grått

Tidsinställt inlägg på grund av Kronobergs bokmässa i Växjö. 
 
Mitt i allt det här grå ser de gråa husen ännu gråare ut. 
 
Det här området håller de på att renovera och de röda detaljerna piggar upp lite. 
 
Den gula varianten tycker jag inte är så lyckad. 
 
Och den oranga är hemsk! 
 
Bakom de höghusen ligger det några sådana här lådor som är ganska nya, men redan ser tråkiga ut. Det var tänkt att vara guldfärg på gaveln, men är ju brunt. 
 
Till och med vårt gamla hus har de målat grått nu. När vi bodde där var det ljusblått och det tyckte jag var fint och ovanligt. 
 
Ur dagboken 891123: Henrik var på skollagsträningen! Han var skitgullig! Fyrken delade in världens drömlag. Jag, Henrik, Emma och Granlund. 

Kommentarer
Postat av: Ami

Även här i Helsingborg är det grått. Vi har varit här en vecka nu och inte sett solen sen vi kom :(

Svar: Visst är det deprimerande! Ni har ju i alla fall solen att se fram emot när ni kommer tillbaka till Spanien. Här får vi väl vänta till februari...
Ylva

2019-11-23 @ 17:35:42
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Tacka vet jag husen i St. John's och Villajoyosa :-)

Vad kul att du har kvar dagboksanteckningar ända från 80-talet!

Svar: Ja, så ska hus se ut! Det verkar som att jag började skriva dagbok i slutet av -89, det är i alla fall dem jag hittat nu. Det är jätteroligt men inte så mycket som går att dela med sig av...
Ylva

2019-11-24 @ 10:17:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0