Halv tre hos mig

Maken hoppas att jag ska inspireras nu när jag tittar på Halv åtta hos mig och Hela Sverige bakar, men så funkar inte jag. Jag vill bara äta goda saker, inte laga/baka dem... 
 
Igår åt jag Peka potatisgratäng från plastförpackning, rest från två dagar före, med mjölk. 
 
Till efterrätt micrade jag en gammal banan, lade på ett halvt paket krossad chokladglass, lakritspulver, chokladsås och kolasås. 
 
På kvällen var jag med maken på kickoff för en nyanställd på deras företag. Det var guidning på Ryssby bryggeri med efterföljande ölprovning på Ryssby hotell. Synnerligen bortkastat på mig som inte dricker öl, men efterfesten hos en av kollegorna var trevlig! 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Håller med dig. Jag äter hellre än lagar. Men jag är faktiskt en fena på att hacka, grönsaker till exempel. Trots det så kommer jag nog aldrig att bli antagen till nåt sånt där matlagningsprogram... ;-)

Svar: Haha! Jag dejtade en man som varit kock och var fascinerad av hans snabba lökhackning.
Ylva

2019-11-02 @ 13:45:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Själv både äter och lagar jag vilket är en inte alltid så bra kombination ;-)

Svar: Om jag gillade att baka kakor skulle jag äta ihjäl mig!...
Ylva

2019-11-02 @ 15:41:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Jag äter också hellre än lagar men måste göra min egen mat eftersom jag är den enda i familjen som äter vegetariskt :)

Svar: Ja, då kanske det också är bäst att du lagar sådant du vill ha.
Ylva

2019-11-03 @ 10:19:23
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Här både lagar jag och äter maten, ja min man hjälper också till....att äta den :D

Svar: Det är roligare att laga mat till två än till en person. Nu lagar vi tuppgryta tillsammans här. :-)
Ylva

2019-11-03 @ 12:09:32
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Jag har aldrig förstått dom som tycker om matlagning, speciellt inte avancerad som tar en hiskelig lång tid att laga, och tio minuter att äta :)

Svar: Visst är det konstigt! Mamma är bra på att laga mat och tycker ofta att det inte är värt att gå ut och äta dyrt när hon kan laga godare mat själv, men det händer sällan mig...
Ylva

2019-11-04 @ 11:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0