Huseby julmarknad

Det är fortfarande alldeles för tidigt för julmarknad, men Huseby som har Nordens största julmarknad har den alltid i november. 
 
Jag och väninnan tyckte att den var mindre än tidigare, men vi gick ändå omkring där i tre timmar. 
 
Slottet är särskilt fint när vägen dit är kantad av marschaller. 
 
Den häftigaste lokalen är en gammal masugn. Det finns en väldigt massa dyrt och fint hantverk samt mat och jag köpte te och fudge. Det var en trevlig utflykt trots att man klafsar omkring i lera och som tur var regnade det inte ikväll. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det känns väldigt tidigt men vet man att julmarknaden är bra så kan det vara värt att offra sig. Hellre det än marknader som inte håller måttet.

Svar: Ja, hela området är så fint. Jag har varit där på skördefest också, men då fick maken pumpaöverdos... :-)
Ylva

2019-11-12 @ 21:19:04
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt med julmarknad :) Älskar att gå omkring och titta på allting och känna den goda doften :)

Svar: Ja, visst är det härligt! Helst ska det vara snö också men det har vi sällan här i söder.
Ylva

2019-11-13 @ 09:03:44
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Såg väldans fint ut, men snacka om tjuvstart...
Hmm... Undrar just om dom fått upp jultältet på Zenia Boulevard? Måste dit och kolla. Där hittade jag ju både Sixen, Signe och Rulle och räddade dom så dom fick ett nytt hem :-)

Svar: Jag är van vid de fina julmarknaderna i Åminne i oktober och Huseby i november, men tycker i princip att det är fel! Men tackar nästan aldrig nej till ställen där man får provsmaka. Dock tycker jag att det är fräckt att ta 100 kr i entré, så då får man faktiskt "provsmaka" hur mycket som helst! :-) Hoppas du hittar någon ny kompis i år!
Ylva

2019-11-13 @ 09:54:39
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0