Julgranar

De har redan tänt bollgranen på torget. 
 
Jag tycker egentligen inte att man ska tända julljus före första advent, men i år gäller inga regler längre på grund av detta eviga mörker! Jag älskar bollgranen!
 
Här är en annan gran på gång, på torget bredvid bollgranen. 
 
Det blir fint när den också kommer upp. 
 
Ur dagboken 891125: Nu har vi alltså varit i Borlänge och spelat mot Hälsingegården och Långshyttan. 2-0 samt 0-2. När jag sa till Martin om Hälsingegården -Undrar hur länge de har tränat svarade han  -två veckor. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Med tanke på hur grå november är så tycker jag det känns helt okej att tjuvstarta. Bollgranen är verkligen dekorativ och fin. Lite modern men man ser ändå tydligt granformen.

Svar: Första gången jag såg den fick jag en chock! Som tur är har vi ju en vanlig gran också så alla är nöjda.
Ylva

2019-11-25 @ 21:02:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: mammatillmirakel.blogg.se

Håller med! Ljys behövs i mörka tider! 👍🏻 ha det bra!

Svar: Ljus behövs verkligen! Snart ska jag julpynta hemma också! :-)
Ylva

2019-11-25 @ 21:03:35
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Fina granar, hos oss har dom tänt snöbollen i rondellen nu :)

Klart ni fick stryk av Långshyttan ;)

Svar: Åh, har ni en rondellboll! Haha, ja Långsta var bra på volleyboll, särskilt herrlaget med Tuomo som flyttade till Umeå och spelade i IKSU sedan. (Känt volleylag.)
Ylva

2019-11-26 @ 08:34:35
Postat av: Lisa

Vilken fin bollgran. Så roligt med lite annorlunda. Gävle har sin julbock och ni bollgranen. Vi har bara en tråkig gran i centrum.:)

Svar: Ja, julbocken är fin! Jag gillar vanliga granar också.
Ylva

2019-11-26 @ 10:32:56
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Bollgranen är hur läcker som helst! Och jösses vilken bautagran den där andra är.
Här har dom tydligen smällt upp en julgran nere på paseon vid vattnet. Får gå ned och kolla på den nån dag, idag orkar jag inte :-)

Haha! Jag vet inte varför, men jag var säker på att ni spelade handboll där i dagboksanteckningen. Läste om, och ni kunde ju ha spelat i princip vad som helst. Ser här ovanför att det nog var volleyboll va? :-D

Svar: Jag väntar med spänning på bilder på er gran! Haha! Handboll brukar ha betydligt flera mål, men i flickor sextonklass kan vad som helst hända!
Ylva

2019-11-27 @ 12:18:15
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Testar...

2019-11-29 @ 10:02:47
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vad bra! Nu kan jag kommentera hos dig igen, igår gick det inte alls, kom bara felmeddelanden hela tiden...

Haha! Så 2-0 och 0-2 var poäng? Jag trodde det var set :-D

Svar: Men har du inte kunnat kommentera! Jag har inte hört något från blogg.se om det, bara att de ska ta bort pro som jag ändå inte har. Bra att det funkar nu!
Jo, det där var set i volleyboll.
Ylva

2019-11-29 @ 10:04:11
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0