Konditori Baket

Idag öppnade konditori och bageri Baket med Linda Hansson som är med i Hela Sverige bakar! 
 
Det fanns kanske inte så många olika sorter ännu, men väldigt goda saker så det var ändå svåra val.
 
Jag köpte med mig ett berlinerkex och en mirlington och de var något så fantastiskt goda! Hon kan det där med fett och socker, Linda! 
 
På väg till jobbet såg jag när de skulle sätta upp rondellstjärnan, ett ovanligt trevligt julpynt!
 
Ur dagboken 891128: Efter ett tag undrade pappa om inte jag skulle komma ner och äta. Jag gick ner men slutade inte gråta. Pappa tröstade mig men visste ju inte vad det var för fel. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Även om sortimentet inte var så stort än så såg det ut att vara helt i min smak!

Svar: Där finns chokladbollar som ser goda ut! :-) Jag måste nog gå dit och köpa en saffranskokostopp för det låter jättegott!
Ylva

2019-11-28 @ 21:15:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Såg ju jättegott ut det där :)

Svar: Det var det! Så roligt med ett riktigt konditori!
Ylva

2019-11-29 @ 08:17:48
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Så mycket gott! Hon verkar satsa på prinsess-varianter :-)

Men stackars du... Var det möjligen Olle som orsakade gråten? En snäll pappa har du i alla fall.

Svar: Jag var osams med en kompis, olyckligt kär och misslyckad. Jag var en väldigt känslig femtonåring...
Ylva

2019-11-29 @ 10:09:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

Andra säger säkert att Lindas bak är bäst. Personligen skulle jag aldrig få för mig att säga något sådant.

Svar: Haha! Det luktar gott om mors bak, skulle du säkert inte heller säga!
Ylva

2019-11-29 @ 16:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0