Lördagsaktiviteter

Denna gråa novemberdag har det hänt ovanligt mycket här i Ljungby! 
 
Jag började med att gå på vernissage med Ung Ljungbykonst på Konstväggen i Ljungby Arena. Det är sex begåvade ungdomar som ställer ut målade, tecknade och fotade verk. 
 
Det är arkivens dag och kommunarkivet har en utställning på temat Gömt och glömt. Paret Ljungberg, kommunarkivarie och historiker, berättade om bortglömda människor och platser i Ljungby. 
 
Det är alltid kul med nostalgiutställningar, här en monter med leksaker och ungdomstidskrifter från förr. 
 
Erikshjälpen firar fem år i Ljungby och har julmarknad.
 
Det här söta huset på Gamla torg rymmer bland annat Hållbar butik. 
 
Butiken har ettårsjubiléum idag. Jag handlade inget men tycker om att fingra på ullsaker och annat. 

Kommentarer
Postat av: familjenkaotisk.blogg.se

Vad roligt med en nostalgiutställning :)

Svar: Visst är det kul när man får se saker man känner igen från sin barndom!
Ylva

2019-11-09 @ 17:10:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Ja det var verkligen en händelserik dag! :-)

Starlet minns jag från tidiga tonåren :-D

Svar: Jag var nöjd som hann med allt, men gick mitt i föreläsningen på arkivet för de slutade aldrig prata... Starlet var aldrig riktigt min grej, men jag bläddrade lite hos grannen ibland. :-)
Ylva

2019-11-10 @ 10:47:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Starlet - det fick jag i lådan några år, nostalgi :)

Svar: Visst är det nostalgi på hög nivå! Frida läste jag ibland. :-)
Ylva

2019-11-11 @ 10:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0